S'acaba l'any i és moment de fer balanç. De recordar tot allò bo que ens ha passat i de reviure també aquells moments de m***a. A Flaix FM fem el repàs del que ms tenim a la del ritme: temarrus . I si parlem de 2022 i d'himnes un nom ens ha vingut al cap, el de Bizarrap. La seva Music Sessions número 52 al costat de Quevedo ha fet història i ha deixat per sempre una cançó que recordarem. Però com ho han aconseguit? Com han creat un dels hits de l'any? Sí, aquest estiu feia dos anys que va començar la pandèmia. I pot semblar que fa milions d'anys que vam passar el confinament a casa. Però el cert és que el del 2022 va ser el primer estiu normal des de 2019. L'any 2021 encara vam passar les vacances d'agost entre restriccions i mascaretes a tot arreu però el del 22 ha estat el primer estiu de normalitat i, el més important, de discoteques i festivals de música plens. Un fet semblant va passar amb les "Pepas" de Farruko. El tema va arribar a casa nostra just quan les discoteques començaven a obrir i la gent, òbviament, es moria de ganes de sortir. La melodia, combinada amb una lletra de festa i bogeria, va ser el detonant d'un èxit que va rebentar-ho. En aquell moment, Bizarrap ja estava a dalt de tot . L'argentí venia de publicar les Music Sessions 45, 46, 47, 48, 49, 23 i 51, totes elles es van convertir en virals. Ptazeta, Morad, Tiago PZK, Residente, Villano Antillano i l'esperadíssima sessió amb Londra van fer que BZRP ja estigués al radar internacional quan va fer la #52. Fins i tot abans de tots aquests hits, El Biza ja havia treballat amb Anuel i Nicky Jam, dues llegendes del reggaetón, que van portar el seu nom a un altre nivell. Així que, quan va treure la cançó amb Quevedo, tothom coneixia a Bizarrap. I, a partir d'aquest moment, encara més ! L'efecte Biza no és casualitat. A més de ser un productor excel·lent -ara hi entrarem-, l'argentí va estudiar la carrera de Màrqueting per la Universidad Argentina de la Empresa. Un grau que va haver de deixar per dedicar-se completament a la música. Però la carrera, a diferència de molts, li ha servit per al futur. Abans de publicar les seves sessions més recents, Bizarrap ha generat hype a través de tuits i sobretot vídeos sobre el tema que havia de sortir. El millor exemple és aquest, que va rodar a Madrid: I molt interessant el que publicava el mitjà el setembre passat: què suposa per a un artista treure un tema amb Bizarrap? Van fer el seguiment de Villano Antillano abans i després de publicar la Session #51. Antillano va passar de 80.000 oients mensuals a Spotify a 6 milions . De 662 followers a TikTok a 430.000 en dos mesos. A Facebook va pujar dels 3.000 a 28.000 fans i a Twitter de 9.000 a 31.000. És un dels noms del moment i les xifres així ho demostren. Les estadístiques soles no expliquen l'èxit d'aquest tema. Hem de parlar del grau de perfeccionisme de l'argentí. Un tiu que no es conforma amb el primer que escolta i que treballa en profunditat amb els artistes per tal que treguin el millor d'ells mateixos. Precisament amb aquesta #52 vam tenir la sort de veure una part del procés de producció. Es veu que Quevedo es volia petar la part del "Quédate" . Creus que hagués aconseguit el mateix èxit sense la seva part més famosa? A nosaltres ens costa de creure... Una de les premisses de les BZRP Music Sessions era la de fer cançons amb artistes que estan creixent , una condició que respecta en la majoria de cançons. En aquest cas, Quevedo era ideal. Un cantant canari que va començar a fer música durant el confinament i que va fer el boom a principis de 2022. Aquell " Cayó La Noche (Remix) ", que segur que tens al teu Spotify Wrapped, el va catapultar a la fama estatal. La lletra de la cançó i sobretot la tornada ( Quééééééééédate ) es presten al joc . S'ha versionat centenars de vegades, algunes amb més fama que d'altres. On més ha triomfat és als estudis de futbol. Un dels casos més famosos és el del Betis. L'equip de futbol andalús va crear la seva pròpia versió. En directe al seu estadi i amb un violí creant la melodia és simplement espectacular. Segurament el millor resum de per què aquesta cançó és un dels himnes del 2022 el fa José Luis Gil en una entrevista a El País. L'home darrere de l'èxit de Raffaela Carrà, Miguel Bosé o Alaska. “ No se hace un éxito de estas dimensiones si no se tienen muchos elementos. Es una canción para compartir, para dar saltos en las fiestas del verano. Además, tiene una voz diferente, grave, distinta a lo habitual. Otra peculiaridad: a diferencia de otros temas latinos tiene una melodía muy cantable que se expande. Y una letra bien rimada, con giros graciosos y una rítmica muy utilizada en la música de baile. Es un pleno en todos los ingredientes. Y conecta mucho con la gente joven: un himno donde saltan y cantan juntos ”. Aquesta frase és la clau. Es tracta d'un tema per cantar i deixar-ho anar tot amb la primera persona que trobes al costat a la festa o amb la persona més important de la teva vida al cotxe. Una oda a l'amor, a la joventut i a l'estiu que és tot un regal per als sentits .