És una de les grans incògnites. Els artistes que actuen a la Super Bowl cobren? Quanta pasta haurà guanyat Rihanna amb l'actuació que ha fet? Ho fan gratuïtament? La resposta a "Cobren o ho fan gratis?" no és de fàcil resposta. Segons el que hem pogut llegir a diversos mitjans americans i amb la informació compartida per Joseph Pompliano, fundador del butlletí de notícies 'Huddle Up', la resposta "fàcil" és que no cobren per l'actuació... evidentment hi ha diversos "peròs" que ara us explicarem. Al setembre de 2022 va sortir la notícia que Apple Music havia comprat els drets del show de la mitja part de la Super Bowl per 50 milions de dòlars anuals. D'aquests 50M hi ha una part que la donen a l'artista; segons aquestes informacions serien entre 10 i 15 milions. Aquests 10/15 milions els rep l'artista en concepte de "pressupost de producció", és a dir, els diners s'inverteixen per pagar els centenars o milers de treballadors involucrats en l'espectacle, el disseny i la construcció de tot l'escenari, la gent de seguretat, els ballarins, les campanyes de publicitat... El portal Esquire assegura que l'actuació del 2020 de Jennifer Lopez i Shakira va costar un total de 13 milions de dòlars i la de Lady Gaga, el 2017, uns 10 milions. Com dèiem abans, hi ha artistes que han hagut de posar diners de la seva pròpia butxaca, com seria el cas de The Weeknd. El canadenc va haver d'invertir 7 milions de dòlars en la seva posada en escena a part dels diners que li va donar l'organització per poder dur a terme l'actuació. Hem de tenir en compte que la Super Bowl la veuen prop de 200 milions de persones arreu del món i mentre una marca ha de pagar 7 milions de dòlars per un anunci de 30 segons l'artista en qüestió està durant 15 minuts en pantalla de forma "gratuïta". L'aparador és brutal i hi ha dades que confirmen que el benefici no és el que et pugui pagar la NFL sinó el que provoca sortir en aquest espai de 15 minuts. Alguns exemples són els següents: - Justin Timberlake (2018) va veure com les reproduccions de les seves cançons van augmentar un 534%. - Travis Scott (2019) va augmentar el seu caché després d'actuar a la Super Bowl i va passar de 500.000 dòlars a 1 milió. - Jennifer Lopez i Shakira (2020) van guanyar prop de 3 milions de seguidors a les xarxes socials. - The Weeknd (2021), després de gastar-se 7 milions de la seva butxaca, va vendre 1 milió d'entrades de la seva gira una setmana després de l'actuació. En el cas de Rihanna hem de tenir en compte que no ha publicat un àlbum des del 2016 però, per exemple, en un moment de l'actuació ha tret un producte de maquillatge de la seva pròpia marca i Apple TV està pagant diversos milions de dòlars per un documental sobre l'actuació a la Super Bowl. En definitiva, els artistes no cobren per l'actuació en concret però una bona actuació els hi pot reportar grans beneficis.